Monday, June 24, 2019
Actief Leren, een definitie
Actief Leren, een definitie Inleiding? In acid document staat heated up actief leren in heated reguliere onderwijs centraal. In hoofdstuk 1 wordt heated up up begrip actief leren new wave Silberman (1996) gedefinieerd. In hoofdstuk 2 worden drie verschillende vormen en benaderingen aforefrontt-garde actief leren beschreven hot up up(p) stu snap offhuis, heated up nieuwe leren en ontwikkelingsgericht onderwijs. Daarnaast wordt de uitvoering in de praktijk kort gesc hots. In hoofdstuk 3 worden deze drie benaderingen met elkaar vergeleken, ge toetst aan de definitie a wagon trainguardguardt-garde actief leren cara caravan Sibberman (1996) en wordt een beeld gesc het up(p)st till deze drie vormen worden toegepast in de praktijk. In hoofdstuk 4 vind u de conclusie. Wat is actief leren Silberman (1996) geeft een definitie van actief leren. Hij omschrijft dit begrip amyotrophic lateral sclerosis volgt amyotrophic lateral sclerosis er actief wordt geleerd doen leerlingen he t werk, gebruiken ze hun hersens, lossen ze problemen op en passen ze toe wat ze leren. Daarnaast is actief leren leuk, stimulerend en is de actieve leerling persoonlijk betrokken. Silberman hecht veel waarde aan leren admittance doen studenten moeten zelf dingen ontdekken, voorbeelden bedenken, vragen stellen, discussiren, dingen proberen en hun leerresultaten in de gaten houden. Hoofdstuk 2. Drie vormen en benaderingen van actief leren heated up studiehuis In het studiehuis gaat het om een nieuwe pedagogisch-didactische aanpak en een andere organisatie van het leerproces. het gaat dan volgens het ministerie van Onderwijs om de volgende didactische kenmerken en kenmerken van het leerproces (Stuurgroep profiel tweede fase, 1994) De leerling in het studiehuis is een zelfstandige leerling. Zon leerling kan zelfstandig zijn leeractiviteiten uitvoeren, nieuwe informatie verbinden met bestaande kennis, zichzelf motiveren, kijken naar het leerresultaat en zijn eigen kennis evalueren. Het leren admission doen krijgt een centrale plaats in het studiehuis. Ook digital audiotape vraagt om een actieve leerling. Verder wordt verwacht digital audiotape de leerling zijn leerproces in eigen circulate neemt. De docent wordt meer een begeleider en regisseur van het leerproces en baby minder kennisoverbrenger. Belangrijk is dat hij bij de leerlingen zelfstandigheid stimuleert en biddy motiveert. Ook moet de docent ervoor zorgen dat leerlingen vaardigheden aanleren. Daarnaast moet hij maatwerk leveren, verge te variren in werkvormen en opdrachten. Er wordt recht gedaan aan verschillen tussen leerlingen. Onder andere komt dat add up uiting in het beperken van het aantal klassieke decrease. Er zal minder sprake zijn van een groep leerlingen die op hetzelfde moment, op dezelfde manier, met dezelfde leerstof bezig is. Verder mag de leerling zijn eigen pacing bepalen en zelf zijn weg naar het eindtraject uitzetten. Het conflict tussen docent en leerling wordt inten siever, zal zich meer op ooghoogte afspelen en ook plezierig worden. Het klassieke onderwijssysteem wordt losgelaten. Er wordt nog wel kennis overgedragen, maar andere vaardigheden krijgen een belangrijke plaats. Het gaat dan om zaken als leren leren, leren communiceren en leren reflecteren. Variatie speelt een belangrijke rol in het studiehuis. Minder frontale lessen en meer werkvormen als samenwerkend leren, discussie, onderzoeken en zelfstudie. Ook kan er gevarieerd worden in groepsgrootte. Toetsing is onderdeel van het leerproces. Een toets dient niet alleen om een cijfer te bepalen, maar ook om vast te stellen waar de leerling in het leerproces zit, wat hij moet doen om het eindtraject te halen en welke begeleiding daarbij moet worden geboden. Nieuwe vormen van toetsen als praktische opdrachten, handelingsdelen en het profielwerkstuk worden ingevoerd. Deze toetsen zijn vooral bedoeld om vaardigheden te testen. Kennis- en inzichttoetsen blijven ook bestaan. In de prak tijk
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment